Το Νέο Κόλλημα στο Γυμναστήριο: Yoga

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedInPrint this pageShare with friends

Τα τελευταία χρόνια η yoga έχει έρθει στη μόδα κα λίγοι απομένουν που δεν έχουν δοκιμάσει έστω ένα μάθημα. Οι περισσότεροι, δοκιμάζουν και αυτόματα ερωτεύονται! Η γιόγκα είναι ένα είδος γυμναστικής που μπορεί να προσφέρει πολλά στο σώμα αλλά και στο νου. Ας τα πάρουμε λοιπόν από την αρχή.

Μαθαίνουμε τα όρια μας

Μέσα από τη γιόγκα μαθαίνουμε να σεβόμαστε το σώμα μας και να φτάνουμε μέχρι εκεί που μπορούμε, χωρίς να μας νοιάζει τι θα κάνει ο διπλανός στο στρωματάκι του. Ακόμα και στα πιο δύσκολα και απαιτητικά μαθήματα, η δασκάλα πάντα δίνει πολλές επιλογές για τις ασκήσεις και έτσι ο καθένας μπορεί να φτάσει τη πρακτική του εκεί που θέλει.

Αποκτάμε δύναμη και ευλυγισία συγχρόνως

Ο σκοπός όλων των ασκήσεων είναι να μπορούμε να καθόμαστε στη θέση διαλογισμού (τα πόδια στη θέση λωτού ή οκλαδόν, με ίσια πλάτη) για ώρες. Μέσα από τις ασκήσεις, το σώμα μας αποκτά τη δύναμη και την ευλυγισία που χρειάζεται για να μπορούμε στη συνέχεια να διαλογιστούμε χωρίς να νιώθουμε το σώμα μας να πονάει.

Δεν επιβαρύνουμε το σώμα μας

Η γιόγκα μας μαθαίνει να συνδυάζουμε την ισορροπία, την ευλυγισία, και να χρησιμοποιούμε το βάρος του σώματος μας για να κάνουμε την κάθε άσκηση. Επίσης, σε ένα μάθημα, πάντα δίνονται πολλές εναλλακτικές για κάθε άσκηση και ο δάσκαλος φροντίζει να επισημάνει ποιες ασκήσεις θα ήταν καλό να αποφύγουμε (εφόσον τον έχουμε ενημερώσει για κάποιο τραυματισμό ή ευαισθησία).

Καθαρίζει το μυαλό μας

Στη μία ώρα του μαθήματος, τα αφήνουμε όλα και είμαστε εκεί. Το μυαλό μας αδειάζει από τις έγνοιες της ημέρας και αφήνουμε πίσω μας ό,τι μας γεμίζει με άγχος και στρες. Άλλωστε, όντας ανάποδα σε κατακόρυφο, δεν υπάρχει και μεγάλο περιθώριο να σκεφτόμαστε πότε θα προλάβουμε να μαγειρέψουμε ή αν μας περιμένει ένα ακόμα καλάθι με πλυμένα για σιδέρωμα!

Το διασκεδάζουμε

Δεν είναι όλα τόσο “αυστηρά” όπως με άλλα είδη γυμναστικής. Όλα κυλούν πιο ήρεμα, έτσι όπως θα έπρεπε και τα πράγματα να κυλούν στην καθημερινοτητά μας. Όπως λένε και οι δάσκαλοι στο τέλος του μαθήματος, “χαλαρώστε και διασκεδάστε. Η γιόγκα, όπως και η ζωή, έχει πλάκα.”

Μερικές από τις βασικές στάσεις της γίογκα

Κάτω Σκύλος (Adho Mukha Svanasana)

Η βασική θέση ξεκούρασης κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Ρίχνουμε το βάρος ίσα στα χέρια και τα πόδια. Κρατάμε τους γοφούς ψηλά και τους ώμους χαλαρούς. Προσπαθούμε να ακουμπήσουμε τις φτέρνες κάτω και ίσως χρειαστεί να λυγίσουμε λίγο τα γόνατα.

Πεταλούδα (Baddha Konanasana)

Η άσκηση αυτή είναι πολύ καλή μέθοδος για να ζεσταθεί το εσωτερικό των μηρών. Η πλάτη είναι πάντα ίσια και οι ώμοι χαλαροί, μακριά από τα αυτιά. Οι παλάμες αγκαλιάζουν τα πέλματα. Οι πιο εξοικιωμένοι με τη γιόγκα μπορούν να φέρουν τα πέλματα πιο κοντά στο σώμα ενώ οι νέοι μαθητές μπορούν να απλώσουν τα πόδια λίγο πιο μακριά για να μην τραβάει υπερβολικά το εσωτεριό των μηρών.

Θέση Βουνού (Tadasana)

Εξίσου βασική θέση: η θέση του βουνού. Δεν αρκεί απλά να στεκόμαστε όρθιοι. Το βάρος μας πρέπει να είναι ίσα κατανεμημένο και στα δύο πόδια. Το σώμα πρέπει να ευθυγραμμίζεται με μία νοητή γραμμή που ξεκινά από την κορυφή του κεφαλιού και φτάνει μέχρι τις πατούσες. Οι ώμοι και η λεκάνη επίσης να βρίσκονται στην ίδια ευθεία για να μην γίνεται υπερέκταση στη μέση. Οι παλάμες να είναι γυρισμένες προς τα μπροστά και ακόμη και τα δάχτυλα να είναι ενεργά.

Το κείμενο αυτό είναι ενημερωτικό. Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας εάν αυτή η άσκηση είναι κατάλληλη για εσάς.

Διαβάστε ακόμα