Τι πρέπει να προσέξετε για να είστε απόλυτα υγιείς στα 40

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedInPrint this pageShare with friends

Τώρα είστε στην καλύτερη φάση της ζωής σας και οφείλετε να είστε υγιείς τόσο για εσάς όσο και για τους δικούς σας!

Για τις σύγχρονες γυναίκες τα 40 είναι μονάχα η αρχή και γνωρίζουν οι ίδιες καλύτερα από όλους, πως η καλή υγεία όσο περνάνε τα χρόνια, δεν είναι θέμα τύχης, αλλά αποκλειστικά θέμα επιλογών. Είναι καθαρά στο χέρι σας όταν όλοι σταματάνε να πάρουν ανάσα, εσείς να συνεχίζετε ακάθεκτες, να δείχνετε σέξι, υγιείς, όμορφες, ισως και καλύτερες απο όταν ήσασταν 20 χρονών.

Τι πρέπει να προσέξετε

Προσέχετε τα μάτια σας: Όσο μεγαλώνουμε, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες εμφάνισης της νόσου της εκφύλισης της ωχράς κηλίδας, που απειλεί την όραση του 1/3 του συνόλου των ατόμων. Παρά τις παλιές αντιλήψεις που αποδέχονταν την πάθηση μοιρολατρικά, σήμερα, η ενίσχυση του οργανισμού με βιταμίνες C, E, βήτα καροτένιο και ψευδάργυρο, επιβραδύνει την εξέλιξη της νόσου κατά 25%. Εστιάστε λοιπόν σε τροφές με τα παραπάνω θρεπτικά στοιχεία.

Πάρτε την κατάλληλη βιταμίνη: Η βιταμίνη D είναι σημαντική για όλους, αλλά μία αρκετή ποσότητά της στα 40 είναι εξαιρετικά κρίσιμη, γιατί οι ελλείψεις αυτής της βιταμίνης συχνά συνδέονται με ασθένειες που πρωτοεμφανίζονται τυπικά σε αυτή τη δεκαετία, όπως η οστεοπόρωση, ο καρκίνος και το καρδιακό νόσημα.

Γελάστε με την καρδιά σας: Οι έρευνες δείχουν πως ακόμα και η αναμονή του γέλιου βελτιώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, ενώ το γέλιο μοιάζει να ανεβάζει τα επίπεδα της καλής χοληστερίνης σημαντικά και να ρίχνει τα επίπεδα πρωτεϊνών που συνδέονται με καρδιαγγειακά προβλήματα και την εμφάνιση διαβήτη τύπου 2. Ενώ παλιότερα, το γέλιο θεωρείτο θέμα χαρακτήρα, πια δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω για να ξεσπάσετε σε δυνατά γέλια, παρά μια καλή αφορμή και το γεγονός ότι κάνει πολύ καλό στην υγεία σας.

Φροντίζετε τα κόκκαλά σας: Η ενισχυμένη πρόσληψη ασβεστίου και βιταμίνης D, ήταν πάντα συνυφασμένη με τις μεγαλύτερες ηλικίες, όταν η πιθανότητα της οστεοπόρωσης εμφανίζεται όλο και πιο ρεαλιστική. Στις μέρες όμως, κάτι που επίσης ενισχύει την υγεία των οστών είναι η τακτική κατανάλωση πρωτεΐνης. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι ιδανικές πηγές ασβεστίου, ακριβώς επειδή περιέχουν και πρωτεΐνη στη σύστασή τους. Το ίδιο σημαντική παραμένει και ενισχυμένη πρόσληψη της βιταμίνης D, καθώς το δέρμα αδυνατεί σταδιακά να παράγει τις κατάλληλες ποσότητες, με τη βοήθεια της ηλιακής ακτινοβολίας.

Προσέχετε την καρδιά σας: Η καρδιά είναι ο κινητήρας του σώματος και η αρχή για την υγιή λειτουργία του μυικού, σκελετικού και εγκεφαλικού συστήματος του οργανισμού. Διατηρείτε τη χοληστερίνη σε καλά επίπεδα και εντάξτε στον ετήσιο ιατρικό σας έλεγχο ένα καρδιογράφημα που θα σας δείξει ότι όλα πάνε καλά με την καρδιά σας, ενώ καλό είναι να έχετε υπόψη σας πως προβλήματα στην καρδιά εμφανίζονται και σε γυναίκες με φυσιολογικές τιμές χοληστερίνης. Τέλος, τρέφεστε σωστά και επιμένετε στη μεσογειακή δίαιτα που είναι η ιδανικότερη, με διαφορά, για τη διατήρηση της υγείας της καρδιάς.

Πάρτε μαγνήσιο: Βασική λειτουργία του μαγνησίου είναι η ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, η οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική για τις γυναίκες 40 και άνω, που διατρέχουν κίνδυνο υπέρτασης λόγω της φυσιολογικής γήρανσης. Η ανεπάρκεια μαγνησίου συνδέεται με καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και φλεγμονή. Μια άλλη ιδιότητα του μαγνησίου είναι ότι βοηθά το σώμα να απορροφήσει ασβέστιο και παίζει ρόλο στη λειτουργία των μυών, των νεύρων και της καρδιάς, καθώς και στον έλεγχο της γλυκόζης του αίματος. Μαγνήσιο υπάρχει στα σκούρα πράσινα λαχανικά, τα φασόλια, τους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους, αλλά και στο αβοκάντο. Το υπερβολικό μαγνήσιο δεν ενέχει κινδύνους για την υγεία, μπορεί όμως να προκαλέσει διάρροια, ναυτία ή κράμπες.