Κρυμμένο άγχος: Πώς να το διαχειριστείτε

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedInPrint this pageShare with friends

Ποιοί είναι οι κρυμμένοι στρεσογόνοι παράγοντες;

Όλοι μας δεν έχουμε διαμαρτυρηθεί έστω και μια στιγμή μέσα στην καθημερινότητά μας για το άγχος; Πόσες φορές έχουμε νιώσει να είμαστε αντιμέτωποι με πολλές υποχρεώσεις και λίγο χρόνο για την εκτέλεσή τους; Για να είναι αποτελεσματική η διαχείριση του στρες, πρέπει να επικεντρωθούμει σε παράγοντες που δεν είναι τόσο ορατοί. Κρυμμένοι στρεσογόνοι παράγοντες μπορεί να περιλαμβάνουν μεταβολές του σακχάρου στο αίμα, δυσανεξία σε τρόφιμα, χρόνιες λοιμώξεις, περιβαλλοντικές τοξίνες και συχνά ακόμη και πράγματα που θεωρούμε υγιή όπως αθλήματα ή δίαιτα. Το άγχος, ίσως να είναι ο χειρότερος εχθρός σας. Σίγουρα υπάρχουν και εξωτερικοί παράγοντες που μπορεί να σας αγχώνουν, αλλά τι συμβαίνει όταν δεν γίνεται κάτι φοβερό στην ζωή σας;

Υπάρχουν πολλές καθημερινές συνήθειες που σας αγχώνουν χωρίς να το καταλαβαίνετε. Διαβάστε παρακάτω τι μπορεί να σας προκαλέσει άγχος χωρίς ωστόσο να το καταλαβαίνετε.

Αποφύγετε τα social media: Είναι αδύνατον να μπείτε στο Facebook ή το Instagram και να μην δείτε πόσο φανταστικά πέρασε κάποιος στις διακοπές του ή φωτογραφίες από γάμους, εγκυμοσύνες . Τα social media σας προκαλούν άγχος και σας οδηγούν στο να κάνετε κοινωνικές συγκρίσεις ή να σκέφτεστε πόσο καλύτερη θα μπορούσε να είναι η ζωή σας (αλλά δεν είναι). Ήρθε η ώρα να τα κλείσετε.

Γυμναστείτε: Θέλετε να εκτονωθείτε και να νιώσετε καλύτερα; Βγείτε στον δρόμο και κάντε μία βόλτα, περπατήστε ή τρέξτε. Η σωματική άσκηση μειώνει το άγχος. Μελέτες δείχνουν ότι ακόμα και ένας περίπατος μπορεί να κάνει τη διαφορά. Κάντε υψηλής έντασης αερόβια γυμναστική και ξεχάστε τα μικροπροβλήματα.

Shopping: Μία βόλτα στα μαγαζιά μπορεί να ακούγεται ως ο τέλειος τρόπος για να αντιμετωπίσετε το άγχος σας, αλλά έρευνα του 2013 δείξει ότι όσοι επικεντρώνονται στα υλικά αγαθά είναι πιο πιθανό να βιώσουν στρες

Αποφεύγετε αυτό που σας ενοχλεί: Όσο εύκολο κι αν είναι να «ξεφορτωθείτε» την πηγή του άγχους σας και να ασχοληθείτε με κάτι άλλο, αυτή η τακτική δεν πρόκειται να λειτουργήσει μακροπρόθεσμα. Οι ειδικοί τονίζουν ότι αυτή η τακτική μπορεί να έχει αντίθετα αποτελέσματα. «Αποφεύγοντας κάτι είναι σαν να μην συμβαίνει και όσο περισσότερο το αποφεύγεις, τόσο χειρότερο γίνεται. Όσο περισσότερο αντιμετωπίζεις όλα όσα σε αγχώνουν, τόσο περισσότερο έλεγχο έχεις», αναφέρει ο David Spiegel, από το πανεπιστήμιο του Stanford.

Τα συμπτώματα του άγχους:

Διαταραχή στον ύπνο

Άλγος στην περιοχή της πλάτης, ώμου και αυχένα

Μυαλγίες, ένταση στο μυϊκό σύστημα

Ημικρανίες, κεφαλαλγίες

Ενοχλήσεις στην γαστρεντερική περιοχή

Απώλεια ή αύξηση βάρους

Συνεχής κόπωση

Δερματικά

Άσθμα, δύσπνοια

Εφίδρωση

Υψηλή πίεση

Ταχυπαλμίες

Χαμηλό ανοσοποιητικό σύστημα, επιρρεπείς σε ιώσεις, κρύωμα κλπ

Είναι σημαντικό όταν αυτά παρατηρούνται συχνά στον οργανισμό σας, να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας και να συζητήσετε τους παράγοντες που νομίζετε οτι μπορεί να σχετίζονται με «αποθηκευμένο» άγχος που εκδηλώθηκε στο σώμα σας.

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech