Ζέσταμα πριν την προπόνηση: Γιατί είναι απαραίτητο

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedInPrint this pageShare with friends

Και ποιές ασκήσεις να προτιμήσετε

Το ζέσταμα είναι απαραίτητο στάδιο πριν ξεκινήσουμε οποιοδήποτε πρόγραμμα εκγύμνασης. Είτε πρόκειται για μια προπόνηση με το βάρος του σώματος, είτε τρέξιμο 5 χιλιομέτρων στο πάρκο, το ζέσταμα είναι πολύ σημαντικό. Αλλά πιο είναι το ιδανικό ζέσταμα; Οι ειδικοί συμφωνούν πως ένα ζέσταμα πρέπει να αυξάνει την θερμοκρασία του σώματος και να το χαλαρώνει, όπως και να προετοιμάζει το μυαλό για την άσκηση. Επίσης το κατάλληλο ζέσταμα μπορεί να αυξήσει τη ροή του αίματος στους μυς που θα δουλέψετε και έτσι θα ελαττώσει την πιθανότητα μυϊκών πιασιμάτων, θα μειώσει τον κίνδυνο τραυματισμών και θα βελτιώσει την συνολική σας απόδοση κατά την προπόνηση.

Ασκήσεις που πρέπει να κάνετε

Κλασικές δυναμικές κινήσεις είναι οι προβολές με περπάτημα, τα αγγίγματα των δακτύλων των ποδιών με περπάτημα και ψηλό skipping γονάτων. Κάθε ζέσταμα πρέπει να είναι διαφορετικό, ανάλογα με το επίπεδο φυσικής κατάστασης που βρίσκεσαι και τον στόχο της προπόνησης.

Κάντε δυναμικές διατάσεις. Κάντε διατάσεις στις μυικές σας ομάδες, αλλά μην τις κρατάτε τεντωμένες Οι στατικές διατάσεις κατά την διάρκεια της προθέρμανσης μπορεί να μειώσουν την απόδοση σας. Αντίθετα, κάντε δυναμικές διατάσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται συνεχείς κινήσεις σε όλο το εύρος της κίνησης. Για παράδειγμα, μπορείτε να κάνετε μεγάλους κύκλους με τα χέρια σας στον αέρα και προς τις δύο κατευθύνσεις, κάντε εκτάσεις των ποδιών τρέχοντας ή απλά ακούμπηστε τα δάχτυλα των ποδιών σας με άλμα.

Δείτε τις χρήσιμες ασκήσεις για σωστή προθέρμανση στο βίντεο που ακολουθεί

Δεν υπάρχουν περιορισμοί στην ποικιλία των κινήσεων που αποτελούν το ζέσταμα. Βρείτε ένα διασκεδαστικό τρόπο προθέρμανσης και να θυμάστε να “ακούτε” το σώμα σας. Το ζέσταμα δεν θα πρέπει να σας κουράζει. Εξάλλου, αποτελεί μόνο μια εκδοχή της προπόνησης, και μην ξεχνάτε την αποθεραπεία στο τέλος κάθε προπόνησης.