Σωστή αναπνοή κατά την διάρκεια της προπόνησης

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedInPrint this pageShare with friends

Οι περισσότεροι δεν αναπνέουν σωστά όταν γυμνάζονται

Έχετε αναρωτηθεί αν αναπνέετε σωστά όταν τρέχετε στο διάδρομο ή όταν κάνετε ποδήλατο; Η σωστή αναπνοή είναι απαραίτητη και αναγκαία συνθήκη για να γυμναζόμαστε σωστά. Είναι αρκετά εύκολο να βελτιώσουμε την αναπνοή μας και μαζί με αυτή να βελτιώσουμε την αντοχή μας, να αυξήσουμε την ενέργεια ακόμα και να αποκτήσουμε μεγαλύτερη αντοχή στο σεξ!

Πώς θα βελτιώσουμε την αναπνοή μας

Αναπνέουμε απο την κοιλιά. Πρέπει να αναπνέουμε από την κοιλιά ή το διάφραγμα, και όχι από το στήθος. Επιπλέον παίρνουμε μικρές και «ρηχές» ανάσες καθώς ο κανόνας λέει ότι οι μεγάλες και βαθιές αναπνοές μας δυσκολεύουν στο να καλύπτουμε μεγάλες αποστάσεις, γι’ αυτό και καλό είναι να τις αποφεύγουμε. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν μερικές εξαιρέσεις, όπως όταν βρισκόμαστε σε απότομο και επικλινές έδαφος π.χ. ένα λόφο και καταβάλουμε μεγαλύτερη προσπάθεια. Τότε, αν νιώσουμε ότι δυσκολευόμαστε να αναπνεύσουμε, μία (ή και περισσότερες) βαθιές ανάσες θα μας φέρουν ξανά σε ισορροπία.

Αναπνέουμε από το στόμα. Χρησιμοποιώντας το στόμα – κι όχι τη μύτη- για να πάρουμε ανάσες, επιτρέπουμε σε μεγαλύτερη ποσότητα οξυγόνου να εισρεύσει στον οργανισμό μας και αντίστοιχα μεγαλύτερη ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα να απελευθερωθεί.

Δεν κρατάμε την αναπνοή μας.. Όταν κρατάμε την αναπνοή μας, χάνουμε την ενέργειά και αισθανόμαστε κουρασμένοι κατά τη διάρκεια της προπόνηση.

Κατά τη διάρκεια της Άρσης Βαρών. Εισπνέουμε στη λιγότερη επίπονη φάση της άσκησης , και εκπνέουμε για την πιο απαιτητική φάση της άσκησης.

Κατά τη διάρκεια της Cardio. Η συνεχής αναπνοή θα μας βοηθήσει να αυξήσουμε το μονοξείδιο του αζώτου, ένα σημαντικό αέριο που χαλαρώνει τις αρτηρίες και διατηρεί τη ροή του αίματος που χρειαζόμαστε για να διατηρήσουμε ρυθμική τη δραστηριότητα μας. Δοκιμάζουμε την εισπνοή για τρία δευτερόλεπτα και στη συνέχεια, εκπνέουμε για δύο.

Κατά τη διάρκεια του Stretching. Το Stretching είναι σχετικό με την χαλάρωση, έτσι η έμφαση δίνεται στην βαθιά εισπνοή. Χαλαρώνουμε τους μύες μας ώστε να μπορούμε να τεντωθούμε καλύτερα και να μειώσουμε τον κίνδυνο για τράβηγμα. Η εκπνοή θα ακολουθήσει φυσικά.

Κατά τη διάρκεια της αποκατάστασης. Το σώμα μας χρειάζεται οξυγόνο για να αποθηκεύσει την ενέργεια του. Έτσι, ανάμεσα στα σετ των ασκήσεων , χρειάζεται διαφραγματική αναπνοή. Η διαφραγματική αναπνοή μας επιτρέπει να πάρουμε περισσότερο οξυγόνο στους πνεύμονες μας και να τους μυς μας ανά αναπνοή , έτσι ώστε να μπορεί να χτυπήσει την επόμενη άσκηση μας σκληρά. Για να γίνει αυτό, επικεντρώνουμε στην πλήρωση και την εκκένωση στην κοιλιά μας με κάθε αναπνοή και όχι αυξάνοντας και μειώνοντας στο στήθος μας.