fbpx

Εγώ και το αντηλιακό μου

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedInPrint this pageShare with friends

Συμβουλές για την κατάλληλη αντηλιακή προστασία της επιδερμίδας σας

Κάθε χρόνο, την εποχή του λαμπερού και επικίνδυνου ήλιου αρχίζουμε να ψάχνουμε το αντηλιακό του καλοκαιριού μας. Tι να διαλέξουμε; Λοσιόν, σπρέι, gel; Δείκτης προστασίας; Χρειάζεται κάτι άλλο εκτός από αντηλιακό;

Είναι πολύ σημαντική η επιλογή του καλλυντικού που ουσιαστικά θα δράσει ως ασπίδα προστασίας της επιδερμίδας μας από τις βλαβερές ακτίνες του ήλιου όπως εξίσου σημαντικό είναι να ξέρουμε πως θα το χρησιμοποιήσουμε. Πριν λοιπόν την αγορά αντηλιακού, καλό είναι να θυμάστε τα παρακάτω:

1. Το αντηλιακό να προσφέρει προστασία από UVB και UVA ακτίνες. Οι πρώτες είναι υπεύθυνες για τα εγκαύματα από την έκθεση στον ήλιο και οι δεύτερες αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου της επιδερμίδας. Επίσης να φροντίσετε να διαβάσετε αν στα συστατικά υπάρχουν αυτά τα δύο πρόσθετα καλλυντικών: οξείδιο του ψευδαργύρου (zinc oxide) και οξείδιο του ψευδαργύρου (titanium dioxide) που εμποδίζουν τις ακτίνες UVA και UVB να εισχωρήσουν στην επιδερμίδα.

2. Επιλέξτε δείκτη προστασίας SPF 30 ή υψηλότερο
Πάντα πρέπει να χρησιμοποιείτε αντηλιακό με δείκτη προστασίας από 30 και πάνω. Το SPF απορροφά και αντανακλά τις ακτίνες του ήλιου ώστε να μην κάψουν ή καταστρέψουν την επιδερμίδα. Φυσικά αυτό δεν σημαίνει πως όσο μεγαλύτερο δείκτη φορέσετε τόσο περισσότερο μπορείτε να κάνετε ηλιοθεραπεία γιατί το αντηλιακό με δείκτη 30 απορροφά ένα 97% των βλαβερών ακτίνων ενώ το αντηλιακό με 50% απορροφά λίγο περισσότερο, δηλαδή 98%.

3. Απλώνετε το αντηλιακό πριν βγείτε στον ήλιο και μη κάνετε ... τσιγκουνιές! Το δέρμα χρειάζεται γύρω στη μισή ώρα για να απορροφήσει το αντηλιακό. Οι περισσότεροι άνθρωποι επίσης δεν απλώνουν αρκετή ποσότητα αντηλιακού. Για να δουλέψει αποτελεσματικά πρέπει να χρησιμοποιείτε ποσότητα αντηλιακού που αντιστοιχεί σε μια μπάλα του γκολφ σε κάθε μέρος του κορμιού σας που θα εκτεθεί στον ήλιο. Μην παραλείπετε αυτιά , πατούσες και σβέρκο.

4. Να απλώνετε συχνά στο σώμα σας αντηλιακό γιατί μειώνεται η δραστική του προστασία όσο περνάνε οι ώρες. Ανά δύο ώρες ή σε μερικές περιπτώσεις πρέπει να ανανεώνετε το αντηλιακό κάθε 60 με 90 λεπτά και αυτές είναι:

Όταν κολυμπάτε ή ιδρώνετε συχνά. Οι ακτίνες του ήλιου γίνονται πιο ισχυρές στο νερό, στο χιόνι και στην άμμο`
Όταν χρησιμοποιείτε αντηλιακό σε μορφή σπρέι γιατί φεύγει πιο εύκολα

5. Δυστυχώς, μόνο του ένα αντηλιακό δεν μπορεί να αποτρέψει τα εγκαύματα, τις ρυτίδες ή ακόμα χειρότερα, τον καρκίνο. Χρειάζεται έξτρα προστασία όπως:
lip balm με δείκτη 30
καπέλο
γυαλιά ηλίου που προστατεύουν τα μάτια από τις UV και να
αποφεύγετε να εκτίθεστε στον ήλιο για πολύ το διάστημα 10 π.μ. με 4 μ.μ. όταν οι ακτίνες είναι πιο δυνατές.

Να θυμάστε πάντα πως 100% προστασία από τον ήλιο δεν υπάρχει. Όμως αν ακολουθείτε με επιμέλεια τα παραπάνω μειώνετε το κίνδυνο να υποστείτε κάποια από τις δυσάρεστες συνέπειες του στο δέρμα σας.


Διαβάστε ακόμα